מאגר אירועי הוראה

במאגר זה ניתן לבחור אירוע הוראה על פי נושא מתמטי, כיתה, מספר יחידות לימוד וסוג האירוע.

{{pluginSettings.generalSettings.writing.no_results}}
of {{actionSettings.pagesCount}}

סוגי האירועים

“סוג האירוע” מתייחס לאופי האמירה של התלמיד/ה באירוע.

  1. שגיאה– כאשר אמירה (שאלה, תשובה, פתרון) של תלמיד מבטאת חשיבה מתמטית שגויה.
  2. גישוש– כאשר תלמיד מעלה רעיון ראשוני לפתרון בעיה בסיטואציה מתמטית חדשה.
  3. ניסיון להבין– כאשר תלמיד שואל שאלה שמבקשת הבהרה של מושג מתמטי, פתרון וכדומה.
  4. עמידה בפני שני טיעונים מתחרים– כאשר תלמיד עומד בפני שני טיעונים מתחרים, שנראים לו במבט ראשון כסותרים אחד את השני.
  5. הרחבה– כאשר תלמיד מגיב או שואל שאלה הקשורה לנושא הנלמד, אך חורגת מהמתמטיקה בה התכוון המורה לדון.
  6. פתרון מקורי– כאשר תלמיד מציע פתרון לא שגרתי.

סוגי אירוע: ‘שגיאה’, ‘הרחבה’ ו’ניסיון להבין’ לקוחים מתוך: Stockero & Van Zoest, 2013.
סוגי אירוע: ‘גישוש’ ו’פתרון מקורי’ לקוחים מתוך: Hayeen, 2020.
הקריטריון ‘עמידה בפני שני טיעונים מתחרים’ מתוך: Zaslavsky, 2005.